Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger
Virksomhedens juridiske navn: LykkeSø
CVR-nr.: 30865529
Adresse: Herningvej 8, 6870 Ølgod
Mailadresse: Christian@lykkesoe.dk
Telefonnummer: +4553633239

Betaling 
Vi modtager følgende kort-/betalingstyper: Dankort, Visa Electron, Master Card,Visa, American Express, Diners Club, MobilePay.
Vi tager ikke kortgebyrer på kort udstedt inden for EU.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
 Bankoverførsel til reg.nr. 5951 kontonr.: 00004035092 i Andelskassen

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Vi modtager ikke betaling fra off. institutioner via EAN.

Fragt
Vi tilbyder levering med Postnord og GLS i Danmark – samt Postnord og disses partnere i udlandet

Ved levering med Postord eller GLS til valgfrit udleveringssted i Danmark sendes fragtfrit ved køb over kr. 699,- ellers fra kr. 55,-

Fragtpris i Danmark er kr. 65,- ved levering med Postnord og GLS til din postadresse
Der kan opstå situationer, hvor GLS/PostNord leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer
Fragtpriser til udlandet varierer ift. varernes vægt og kan ses umiddelbart før betaling.

Fortrydelsesret  
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Ved returnering skal du sende en mail til kontakt@lykkesoe.dk.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Booking af Pladser
Når du ønsker at booke en plads ved LykkeSø, kan du gøre dette direkte via vores online bookingsystem. Vær opmærksom på, at pladserne er begrænsede, og vi opererer efter først-til-mølle-princippet. Din reservation bliver først bekræftet, når du har modtaget en bekræftelsesemail fra os. Alle vores pladser er opryddet, og vi forventer, at du forlader pladsen i samme stand, som du fandt den. Hvis pladsen efterlades i en utilfredsstillende stand, kan det resultere i en ekstra gebyr. Aflysninger skal foretages mindst 24 timer før planlagt ankomst for fuld refundering. Ved aflysninger med kortere varsel, vil det fulde gebyr blive opkrævet. Ved booking af en plads LykkeSø, accepterer du disse vilkår og vores regler for fiskeri ( https://lykkesoe.dk/priser-og-regler/ ). Har du spørgsmål til vores bookingpolitik eller fiskeri regler, er du velkommen til at kontakte os.

Udlån af Udstyr
Når du låner udstyr fra LykkeSø, indgår du i en låneaftale, som er underlagt følgende vilkår. låneperioden starter fra den dato, udstyret er udleveret eller afhentet, og slutter på den aftalte retur dato. Kunder er ansvarlige for at returnere udstyret i samme stand som modtaget, bortset fra normal slitage. Skader på udstyret, der skyldes misbrug, forsømmelse eller ulykker, vil blive faktureret til kunden. Eventuelle forsinkelser i retur af udstyret kan medføre yderligere gebyrer, beregnet på dag-til-dag basis. Vi forbeholder os retten til at trække betalingen for reparation eller udskiftning af skadet udstyr, eller for forsinket retur, direkte fra det kreditkort, du har angivet ved bestilling. Ved at leje udstyr fra vores webshop accepterer du disse vilkår. Hvis du har spørgsmål til vores udlejningspolitik, er du velkommen til at kontakte os.

Køb af årskort
Årskortet kan kun købes hos LykkeSø ved at kontakte os på christian@lykkesoe.dk
Der udstedes 15 årskort om året, nuværende årskortsmedlemmer vil altid få første bud på de 15 tilgængelige årskort. Det er muligt at blive skrevet på venteliste ved at kontakte Christian på christian@lykkeose.dk

Årskortet gælder fra kalenderår til kalenderår.
Betaling sker enten kontant eller via vores mobilepay nr. 408706, før kalenderårets start. Årskortet er personligt og kan ikke overdrages eller sælges til andre personer mv.
Årskortet kan annulleres eller refunderes op til 14 dage efter køb.
Er årskortet benyttet inden for de 14 dages fortrydelsesret, kan årskortet ikke refunderes.

Brug af Båd i LykkeSø
Anvendelse af egen båd i LykkeSø er ikke tilladt. Kun de både, som LykkeSø stiller til rådighed, må benyttes. I situationer, hvor båden ønskes anvendt – eksempelvis ved fastsiddende fiskegrej eller fanget fisk – er det obligatorisk at bære redningsvest. Denne regel gælder uden undtagelser og har til formål at sikre brugerens sikkerhed på vandet.

Bemærk venligst, at LykkeSø ikke udlåner redningsveste, og det er derfor pålagt brugeren selv at medbringe en passende redningsvest. Af sikkerhedsmæssige årsager er det strengt forbudt at anvende båden uden redningsvest.

Periodevis ned lukning:
1-2 gange om året, kan der forventes kortere ned lukninger grundet ny udsættelse af nyindkøbte fisk eller at fiskene er gået på lej.
Ved ny udsætning af fisk, vil vi varsle medlemmer i bedst muligt tid, forventet lukketid er her 2-4 uger.
Når fiskene yngler, dette kan ikke forudsiges og derved kan der forekomme en relativ hurtig ned lukning med kort varsel, forventet 1-2 uger.

Ved en evt. permanent ned lukning af fiskeri, vil alle årskortmedlemmer bliver kompenseret ud fra den periode der har været mulig at fiske i.
Samt varslet i så god tid som muligt.

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Ved returnering (for varer leveret til dansk adresse) kan du benytte den pr. e-mail fremsendte returlabel, som blev fremsendt ved købet. Hvis du vil returnere for at fortryde købet og få pengene retur, vil returportoen koste dig fra 55,- som bliver fratrukket dit tilbagebetalingsbeløb. Hvis du returnere for ombytning eller reklamation, vil returportoen være gratis.                                                                                                         
Vil du returnere ved anden forsendelsesmetode, skal den være leveret til døren, og må ikke blive stillet på vores adresse uden opsyn. 
Ved returnering af varer leveret til udenlandsk adresse afholder køber fragtomkostningerne til Danmark.
Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Levering af varer som købes i hele meter eller løs vægt, f.eks. fiskeline

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. F.eks. levende agn eller foder.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. F.eks. frysetørrede eller egen producerede foderprodukter.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke kan få købsbeløbet tilbage. 
Vi anbefaler, at du sender varen retur, i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Varen skal altid returneres forsvarligt emballeret, at sætte portolabel direkte på original emballage kan muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Sender du dog varen retur med brug af vores returlabel, vil portoen koste dig fra 55,- som bliver fratrukket dit tilbagebetalingsbeløb. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.                                                                                                                       

 Vi refunderer prisen for de returnerede varer senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:
LykkeSø
Herningvej 8
6870 Ølgod
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller med nogen anden form for opkrævning vedhæftet.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

Reklamationsret 
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation/vores vurdering.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Du kan altid skrive til os, og pr. mail få tilsendt en forudbetalt returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
For kunder med adresse i Danmark: Kontakt os på christian@lykkesoe.dk for at få fremsendt en forudbetalt portolabel pr. e-mail, såfremt du ikke stadig er i besiddelse af den vi fremsendte ved afsendelse af varen.

Varen sendes til: 
LykkeSø
Herningvej 8
6870 Ølgod

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller med nogen anden form for opkrævning vedhæftet.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet på bedst mulig vis og evt. billede dokumentation.
Send alt dokumentation til kontakt@lykkesoe.dk

Persondatapolitik  
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos LykkeSø og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.lykkesoe.dk er Christian Lykke Lyngsø.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Christian@lykkesoe.dk

Jeg giver samtykke til, at LykkeSø må kontakte mig med info omkring produktsortimentet. Herunder påmindelsesmail, tilbud og varer, konkurrencer og events. Afmelding kan til enhver tid ske via et afmeldingslink i nyhedsbrevet. Ved tilmelding accepterer jeg vilkår og betingelser, herunder privatlivspolitikken.

 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (Christian Lykke Lyngsø på christian@lykkesoe.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr., det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.11.2023